לפרטים נוספים...
הירשמו//

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)


סדנת פרוזה // נעה ידלין

תמונת הסדנא
  • בין השעות 19:00-21:30
  • משך הסדנה – 12 מפגשים
  • עד 14 משתתפים בכיתה
  • הסדנה תתקיים בדרך השלום 22, תל אביב, 650 מטר ממרכז עזריאלי
  • טלפון: 052-4440389 (הדר)
  • מייל: info@hamegera.co.il 

                        

     

     

 



איך הופכים את הדגדוג המרגיז באצבעות, את המשיכה למקלדת, לטקסט בעל ערך ספרותי של ממש? איך משלבים בין תיעוד לדמיון, בין זיכרון לבדיה? איך בוחרים נקודת מבט? מה הופך סיפור קטן לדרמה גדולה? האם יש סיפור גם בלי דרמה? איך גומרים סיפור? איך בונים התחלה?

בסדנה ננסה להשיב על כל השאלות האלה ועל עוד רבות אחרות בדרך היחידה שאני מכירה: לכתוב. להתחיל לכתוב, ובאמצעות הטקסטים הנכתבים לנסות ולהבין איך כותבים טוב יותר, מה עובד ומה עובד פחות, מהם כוחות-העל של כל כותב, ואיך לעקוף את נקודות החולשה – או מוטב, להיכנס בהן ראש בראש.

התרגילים בסדנה מקוריים ומפתיעים, ונועדו, בין השאר, להזכיר לכותבים בה את הדבר החשוב ביותר: שעם כל הכבוד לייסורי שחפת לאור העששית, כתיבה היא גם תענוג מאוד גדול.

את כל שנלמד – ונלמד המון – נלמד דרך האצבעות. נקרא יחד את הטקסטים הנכתבים, וננסה להבין, תמיד דרכם, דברים עקרוניים וחשובים מאין כמותם אודות כתיבת סיפור. זו סדנה במובנה הקלאסי ביותר של המילה: מקום שכותבים בו, מקום שעובדים בו.

נושאי הסדנה:
הכול מתחיל ברעיון: מהיכן מביאים אותם, את הרעיונות? איך יודעים אם רעיון מוצלח? מספיק מוצלח?
מבנה הסיפור: איך מתחילים, איך גומרים, ומה לעזאזל קורה באמצע?
בניית דמות: איך מעצבים דמות? מהיכן שואבים את מאפייניה? כיצד מוודאים את אמינותה?
חשיבותה של שפה: כיצד מגדלים אוזניים חדות רגישות לזיופים, ואיך צולחים את המשימה הכל-כך מורכבת של כתיבת דיאלוג מוצלח?
גבולותיו של הדמיון: האם יש לו כאלה בכלל? ואם לא, כיצד מאמנים אותו, מותחים את שריריו?
על מי אנחנו כותבים, בעצם? האם בהכרח תמיד על עצמנו? ואם לא – כיצד נוודא את אמינותן של דמויות שאינן דומות לנו בשום מובן?
דרכי מסירה: איך משלבים היסטוריה, ביוגרפיה ועולם רגשי של דמויות באופן אלגנטי, אורגאני, בסיפור? אחת המשימות הקשות ביותר הניצבות לפתחו של סופר.
ארגז הכלים של הסופר: ממה הוא מורכב? כיצד אפשר לשכלל אותו? איזה חלק יש בו לכישרון, ואיזה לעבודה קשה?
מטקסט לסיפור, מסיפור לרומן: איזה רעיון מתאים לאיזה סוג של טקסט? מתי בשלים לעבור משלב אחד למשנהו? האם זו שאלה של בשלות בלבד?  
מאחורי הקלעים של הכתיבה: שגרת הכתיבה, העבודה עם עורך ומול הוצאות הספרים.

 


לכל הסדנאות > >