לפרטים נוספים...
הירשמו//

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)


עשרים סיפורים קצרים, אסופה שלישית, 2017, תשע"ז. במה לסיפור הקצר על שם עפרה אליגון

תמונת הבלוג


אסופה שלישית של סיפורים קצרים מפרי עטם של  מיטב הסופרים בארץ ושל הזוכים בתחרות הסיפור הקצר ע"ש עפרה אליגון של מקור ראשון והוצאת כנרת-זמורה-דביר.

בשנתה השלישית של התחרות חברנו אל מוסף התרבות והספרות שבת של עיתון מקור ראשון מתוך רצון להגדיל את קהל הכותבים והקוראים של הסיפורים הקצרים.

באסופה החדשה מתפרסמים סיפוריהם של: שלומית אברמסון, אליענה אלמוג, דב אלפון, אלמוג בֶּהַר, אדווה בולה, מיכל גוברין, אמיר גוטפרוינד, אופיר טושה גפלה, ניצן ויסמן, נורית זרחי, שמי זרחין, איריס לעאל, גיא עד,דרור משעני, דקלה קידר ויחזקאל רחמים.

וכמובן שסיפורי שלושת הזוכים בתחרות: הסיפור "קפה" מאת אילנה רודשבסקי,  "חופשה זוגית" מאת אביעד רוטשטיין (בוגר הסדנאות של "המגירה") והסיפור "ככה וככה" מאת ריטה קוגן.

תלמה אליגון-רוז, מתוך ההקדמה לאסופה: "אצלנו בבית לא היה חשוב מי אתה, אלא רק איך אתה מספר סיפור… אכן לא זכיתי באור מן ההפקר, הוא בא לי בירושה מאמי. אמי הכול יכולה, שנתנה לי לחיות בתחושה שהכול אפשרי… אני מרגישה יום־יום איך את, אמי, שכה אהבתי, מחייכת אלינו, רווה נחת מכך שבזכותך קמה במה נאה לאמנות הסיפור הקצר, שכה אהבת ושהיטבת כל כך ליצור בה. רציתי לספר לך, אמא, את שטיפחת כישרונות רבים, שבינתיים עידו גפן, זוכה המקום השני בשנת, 2015 היה בסדנת הכתיבה ב"המגירה" והוציא לאור את ספר הביכורים שלו "חוף הים של ירושלים", כשם הסיפור הזוכה, שיעד בירן, שזכה במקום השני בתחרות של 2016 עומד להוציא אצלנו לאור בקרוב את ספר סיפוריו הראשון, ושהאסופה של שנת 2015 ראתה אור השנה גם באיטליה."

עלמה כהן ורדי, מתוך הפתח-דבר: "באנתולוגיה המכנסת יצירות של סופרים שונים מתקיימת בהכרח דינמיקה מפתיעה, לא מתוכננת, המתרחשת לאחר תהליך העריכה של הסיפורים והצבתם ברצף זה אחר זה, כשזנבו של סיפור קצר אחד נוגע בראשו של סיפור קצר אחר. ואני אוהבת את ההפתעה החופשית הזו שמתחוללת בין הסיפורים ומחפשת דווקא את הדבר השבור, הבלתי־מושלם, הפרוע והלא ידוע — את החומר הפורץ מן המסגרת. אני בוחרת לאנתולוגיות סיפורים עבריים מודרניים שנכתבו בריסון ובנדיבות המתחייבים מן הז'אנר, סיפורים עם תבונת-מבנה ורגישות לב. את האופן שבו סיפור אחד ישפיע על סיפור אחר, איני יכולה לחזות מראש… המרחב חסר המילים שבין סיפור לסיפור מותח את עצמו בסופו של דבר אל מחוץ לכריכת הספר."


לבלוג 'בתוך המגירה' > >